29 Mayıs 2012 Salı

İMGELEME

İmgeleme, en basit haliyle hayal kurma olarak adlandırılabilir. Hayal kurarız evet ancak; imgeleme tekniğinde onu yaşar gibi hayal kurarız. Örneğin iş yerinizde bir personelle sıkıntı yaşıyorsunuz, bu sizi o kadar geriyor ki işinize karşı olan hislerinizi bile etkiliyor, o kişi aklınıza geldiğinde nefes alışverişinizi bile değiştirecek öfke ya da kızgınlığı hissediyorsunuz. Benim de başıma gelmişti açıkçası ve şimdi bakıyorum da gerçekten sadece kendime çizdiğim bir sınırmış bu duygular, çünkü o duygularla ben bildiğim bölgedeydim, alışık olduğum yerde, bilinçaltı alışık olduğumuzu gerçek kılar, onu sever. Bu sebeple bilinçli ve pozitif imgeleme ile sorunlarımıza yeni bakış açıları bulabiliriz. Şimdi konumuza geri dönelim, sizden rahat bir şekilde oturmanızı ya da uzanmanızı ve geriye doğru 10 dan başlayarak saymanızı istiyorum her nefes alışınızda sadece nefese odaklanın size verdiği rahatlık... her nefes verişinizde bir rakam geri gidin, 9 , 8 ... 0 a gelince olumlamalar yapın, pozitif yönde size kendinizi iyi hiisettirecek olumlamalar, örneğin;
- Ben güzelim ve sevgiye layığım.
- Ben dünyayı seviyorum ve dünya da beni seviyor.
- Mutlu ve başarılı olmaya hazırım.
- Ben iyiyi hak ediyorum ve en iyi şu anda bana doğru geliyor.
- Kendimi bütünüyle olduğum gibi seviyor ve takdir ediyorum.
 Bu olumlamaları kendiniz de çoğaltabilirsiniz. Her olumlamada gevşeyin, tüm bedeninizi rahatlatın.Şimdi o personelle aranızdaki soruna odaklanın, size nasıl bir mesaj veriyor ve siz nasıl tepki veriyorsunuz. Bu tepkiyi vermek yerine ona güzel bir söz söylemeyi hayal edin, ilişkinizde ve o kişide değişim ne yönde olabilir, bunu her ayrıntıyı atlamadan zihininizde yaşayın ve sonunda anlaşabildiğinizi, yemek yerken ya da kahve içerken sohbet edebildiğinizi düşünün.Gülücüklerinizi hissedin, hatta size kahkaha attırabilsin. Bitirirken de "Bu ya da daha iyisi, şimdi benim ve ilgili herkesin en yüksek iyiliği için tümüyle mükemmel ve uyumlu yollarla gerçekleşiyor" diyin.
LÜTFEN bunu yaparken hissedin, o duyguyu, o şükranı, o pozitifin her hücrenize verdiği huzurlu ve olumlu duyguları hissedin,.....
  Sevgiyle Ebruli

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder